دانستنی های املاک
جولای 12, 2016
چرا به داشتن یک وبسایت نیازمندیم ؟
جولای 20, 2016

اگر آب، قهوه یا سایر مایعات را روی لپ‌تاپمان بریزد ، چگونه این مشکل را برطرف کنیم ؟

در حین استفاده از لپ‌تاپ ممکن است به طور اتفاقی آب، قهوه و یا سایر مایعات بر روی آن بریزد. در این مقاله قصد داریم روش جلوگیری از وارد شدن خسارت به لپ‌تاپ در صورت ریختن مایعات بر روی آن را آموزش دهیم. مهم‌ترین نکته‌ای که در صورت پیش آمدن چنین مسئله‌ای باید به آن توجه کرد، زمان است. بنابراین در صورت ریختن مایعات بر روی لپ‌تاپ الزامی است که سریعا وارد عمل شده و اقدامات زیر را انجام دهید. اولین قدم به منظور جلوگیری از وارد شدن هر گونه خسارت به لپ‌تاپ، خاموش کردن آن است.
بنابراین باید فورا دست به کار شده و لپ‌تاپ را خاموش کنید. به منظور تسریع در فرآیند خاموش کردن لپ‌تاپ دکمه پاور آن را به مدت 5 ثانیه فشار داده و نگه دارید. اکنون پس از خاموش شدن لپ‌تاپ هر منبع برقی که به آن متصل است اعم از شارژر را جدا کنید.
سپس آداپتور شارژر را نیز از پریز برق بکشید. در صورتی که باتری لپ‌تاپ قابلیت جدا سازی دارد، آن را جدا نمایید.
در این مرحله نیاز است تا کابل‌هایی که به لپ‌تاپ متصل هستند از جمله موس و یا فلش درایوها را نیز جدا کنید.
در صورتی که مایع ریخته شده بر روی لپ‌تاپ جزء مایعات شیرین محسوب شود و حاوی شکر باشد، پس از خشک شدن حالت چسبندگی ایجاد خواهد کرد.
بنابراین نیاز است تا فورا به یک تعمیرکار لپ‌تاپ مراجعه شود.
با این‌ حال اگر آب بر روی لپ‌تاپ ریخته باشد، با دستور‌العمل زیر قادر خواهید بود نیاز به مراجعه به تعمیرکار، خود به منظور خشک کردن لپ‌تاپتان اقدام نمایید.
ابتدا لپ‌تاپ را با استفاده از یک حوله، کاملا خشک نمایید.
سپس یک حوله تمیز و خشک بر روی یک میز قرار دهید. پس از آن صفحه نمایش لپ‌تاپ را باز کنید تا حدی که در صورت امکان صفحه نمایش و کیبورد آن در یک خط قرار بگیرند.
حال لپ‌تاپ را از جهت صفحه نمایش و کیبورد آن همانند عکس زیر بر روی حوله‌ای که در ابتدا بر روی میز گذاشته شده بود، قرار دهید.
به مدت چند ساعت لپ‌تاپ را به همین حالت قرار داده تا آب باقی مانده در آن خارج شود.
سپس لپ‌تاپ را روشن کنید. در صورت روشن نشدن آن به یک تعمیرکار حرفه‌ای مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در کانال تلگرام ما
عضو شوید!