مزایای مدیریت اینترنت
دسامبر 29, 2016
چه کار کنیم تا باتری گوشی دوام بیشتری داشته باشد؟
آوریل 3, 2017

پیش از فروش گوشی یا تبلت خود چه کاری انجام دهیم ؟

آیا به دلایلی قصد دارید موبایل یا تبلت اندرویدی خود را بفروشید؟پس نیاز است که پیش از تحویل دستگاه به صاحب جدیدش اطلاعات خود را بصورت کامل پاک کنید.
اما این کار تنها به حذف فایل ها محدود نمی شود و نیاز به طی کردن چندین روش دارد.

1- پشتیبان گیری از همه ی اطلاعات دستگاه:

اولین کاری که باید پیش از فروش اسمارت فون خود انجام دهید، تهیه ی بک آپ از اطلاعات موجود در آن است. مطمئناً قصد ندارید که اطلاعات مهم خود را از دست بدهید بنابراین نیاز است که در ابتدا آنها را بر روی یک کامپیوتر یا سرور ابری ذخیره سازی کنید.
بدین منظور می توانید دستگاه را به کامپیوتر متصل کرده و یا فایل ها را بر روی یک سرویس ابری همچون دراپ باکس، گوگل پلاس، آی کلود، وان درایو و… آپلود کنید.

2- فرمت کارخانه (Factory Reset)

پس از اینکه از اطلاعات خود بک آپ گرفتید نیاز است که همه ی آنها را از بین ببرید. این کار باعث می شود صاحب جدید به هیچ وجه نتواند به اطلاعات شما دست پیدا کند.
با فکتوری ریست تمام اطلاعات موجود در دستگاه نظیر تصاویر، ویدیوها، موزیک ها، پیامک ها، برنامه ها و… حذف خواهد شد.

3- خارج کردن کارت حافظه:

یادتان نرود که مموری کارت خود را از داخل دستگاه در بیاورید. به احتمال زیاد هنوز نیز می خواهید از کارت حافظه در دستگاه دیگری استفاده کنید.
اما اگر مموری کارت را لازم ندارید و می خواهید در اختیار صاحب جدید گوشی بگذارید نیاز است که آن را بصورت کامل پاکسازی کنید. بدین منظور به بخش تنظیمات و سپس حافظه ها رفته و گزینه ی فرمت کارت حافظه را انتخاب کنید.

4- تمیز کردن دستگاه:

این نکته ای ساده و واضح اما در عین حال بسیار مهم است. تمیز کردن دستگاه به بهتر فروختن آن کمک خواهد کرد. صفحه ی دستگاه، پورت ها، گرد و خاک و هرچیزی که باعث نو نشان دادن گوشی یا تبلت شود، پاک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در کانال تلگرام ما
عضو شوید!