چه کار کنیم تا باتری گوشی دوام بیشتری داشته باشد؟
آوریل 3, 2017

هک مغز سربازان آمریکایی؛ پروژه دارپا برای افزایش مهارت سربازان

آژانس پروژه‌های تحقیقات پیشرفته دفاعی ایالات متحده آمریکا (دارپا) در تلاش است تا با هک مغز سربازان ارتش، مهارت‌های شناختی و توان یادگیری آن‌ها را افزایش دهد.
وزارت دفاع آمریکا به وسیله آژانس پروژه‌های تحقیقات پیشرفته دفاعی یا همان دارپا (DARPA) به دنبال روش‌هایی برای ارتقای سریع‌تر عملکرد و مهارت‌های سربازان ارتش خود است.
دارپا برای بررسی امکانات این پروژه، بودجه بیش از 50 میلیون دلاری را در نظر گرفته و در اختیار 8 تیم قرار داده تا راه‌های مختلف را برای نحوه تحریک الکتریکی سیستم عصبی به منظور افزایش مهارت‌ها و تسهیل یادگیری مورد بررسی قرار دهند.
در صورتی که این امر امکان‌پذیر باشد، افراد می‌توانند مهارت‌های بسیار پیچیده را در مدت زمان خیلی کم یاد بگیرند.

دارپا در این پروژه 4 ساله که TNT نام دارد، روش‌های تحریک عصبی که می‌تواند باعث پلاستیسیته سیناپسی (Synaptic Plasticity) شود را شناسایی می‌کند. پلاستیسیته سیناپسی به علمی گفته می‌شود که قابلیت نورون‌ها را برای تغییر توانایی‌های خود به منظور ارتباط با یکدیگر بررسی می‌کند.
در حال حاضر نیز محققان مشغول شناسایی مکانیسم‌های فیزیولوژیکی هستند که باعث می‌شود مغز، قابلیت همخوانی بیشتری در فرایند یادگیری داشته باشد.
برای مثال، این روند می‌تواند موجب سرعت بخشیدن به یادگیری زبان‌های خارجی شود. همچنین گروهی از محققان دانشگاه تگزاس در حال مطالعه این تاثیرات هستند. محققان دانشگاه‌های آریزونا، جان هاپکینز، فلوریدا، مریلند، ویسکانسن و رایت استیت نیز تحقیقاتی را در این رابطه انجام می‌دهند.

هک مغز سربازان برای به کارگیری تمام پتانسیل آن‌ها


هدف اصلی دارپا از راه‌اندازی پروژه هک مغز سربازان آمریکایی، افزایش روش‌های آموزشی موثر برای نیروهاست تا تمام پتانسیل آن‌ها به کار گرفته شود.
در صورتی که این پروژه با موفقیت همراه شود و سرمایه‌گذاری خوبی بر روی آن صورت بگیرد، می‌توانیم شاهد استفاده گسترده‌تری از این روش باشیم.


منبع : gadgetnews.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در کانال تلگرام ما
عضو شوید!