تعریف سئو
ژوئن 25, 2016
یک هکر چگونه عمل می کند؟
جولای 3, 2016

رمزگشایی باج افزار locky

خبری فوری و خوش برای قربانیان باج افزار TesalCrypt
???

محققان شرکت امنیتی ESET ابزاری ساخته اند که قادر است فایل های رمزنگاری شده توسط گونه های جدید باج افزار TesalCrypt را رمزگشایی کند.
نخستین گونه باج افزار TesalCrypt در اوایل سال ۲۰۱۵ میلادی ظاهر شد. در کمتر از دو ماه، موفقیت این باج افزار بیش از ۷۶ هزار دلار را نصیب گردانندگان آن کرد. اما در اردیبهشت ماه سال گذشته محققان شرکت Cisco ضعفی را در این باج افزار شناسایی کردند که در نهایت آنها را قادر به ساخت ابزاری برای رمزگشایی فایل های رمز شده توسط برخی گونه های این باج افزار کرد.

اما با ترمیم شدن این ضعف امنیتی در نسخه های جدیدتر این باج افزار، ابزار شرکت Cisco کارآمدی خود را از دست داد.

روز چهارشنبه، ۲۹ اردیبهشت ماه، محققان شرکت ESET گزارش دادند که موفق به ساخت ابزاری برای رمزگشایی فایل های رمزنگاری شده توسط گونه های جدید TesalCrypt شده اند.

بر خلاف ابزار شرکت Cisco، در ابزار جدید از هیچ ضعف امنیتی TeslaCrypt بهره جویی نشده است.
بر طبق توضیحات شرکت ESET، یکی از محققان این شرکت، به صورت ناشناس با بخش پشتیبانی این باج افزار تماس گرفته و خواهان ارسال کلید رمزگشایی Master می شود. جالب اینکه با مطرح کردن این درخواست، کلید Master در اختیار این محقق قرار می گیرد! شرکت ESET نیز با استفاده از آن کلید اقدام به ساخت ابزار رمزگشایی باج افزار TeslaCrypt می کند.

این ابزار قادر است فایل های رمز شده توسط باج افزار TeslaCrypt را که پسوند آنها به xxx.،وttt.،وmicro. یا mp3. تغییر یافته رمزگشایی کرده و به حالت قبل از آلودگی بازگرداند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در کانال تلگرام ما
عضو شوید!